Δρ. Ράνια Χιουρέα Σχολική Σύμβουλος Π.Ε.Ενισχυτική διδασκαλία
Σύμφωνα με το Π.Δ. 462/91(Φ.Ε.Κ. 171 τ. Α΄) το αποφασιστικό όργανο συγκρότησης των τμημάτων αυτών αλλά και του ημερήσιου προγράμματος τους είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων ενώ ο ρόλος του Διευθυντή είναι εισηγητικός και μόνο. Τα μαθήματα μπορούν να διεξάγονται είτε κατά τη διάρκεια είτε μετά το πέρας του ωρολόγιου προγράμματος. Στη δεύτερη περίπτωση απαιτείται η έγγραφη σύμφωνη γνώμη του γονέα. Παραθέτουμε το σχετικό άρθρο του Π.Δ. 462/91:
Άρθρο 5
Ενισχυτική διδασκαλία
1. Με τον όρο «ενισχυτική διδασκαλία» νοείται η παρακολούθηση από το μαθητή ιδιαίτερου προγράμματος διδασκαλίας στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, όταν κρίνεται από τους διδάσκοντες ότι χρειάζεται επιπλέον διδακτική βοήθεια
2. Κατά προτεραιότητα παρέχονται προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας σε μαθητές των τάξεων Α΄ και Β΄, που δεν κατέκτησαν τους βασικούς μηχανισμούς ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικού υπολογισμού.
3. Τα τμήματα της ενισχυτικής διδασκαλίας μπορούν να λειτουργούν σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους ή για ορισμένο χρονικό διάστημα, ανάλογα µε τις ανάγκες και την πρόοδο των μαθητών που τα παρακολουθούν, και γίνονται σε χώρο του σχολείου.
4. Τα τμήματα της ενισχυτικής διδασκαλίας συγκροτούνται από το σύλλογο των διδασκόντων ύστερα από εισήγηση του διευθυντή του σχολείου, στηριζόμενη στις προτάσεις των δασκάλων των τάξεων, από τις οποίες προέρχονται οι µαθητές που έχουν ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας.
5. Το ημερήσιο πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας καλύπτει, ανάλογα με τις ανάγκες και τον αριθμό των μαθητών που το παρακολουθούν, 1-2 διδακτικές ώρες την ημέρα και μέχρι 6 ώρες την εβδομάδα και παρέχεται κατά ή μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος. Στη δεύτερη περίπτωση απαιτείται η έγγραφη σύμφωνη γνώμη του γονέα ή του κηδεμόνα του μαθητή.
6. Το βασικό κορμό του προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας κατά μάθημα καταρτίζει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το οποίο μέριμνα και για τη συγγραφή, όπου χρειάζεται, βοηθητικών εγχειριδίων. Το ειδικό ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα, ανάλογα µε τις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων, συντάσσεται, εφαρμόζεται, αξιολογείται και αναπροσανατολίζεται με απόφαση του συλλόγου των διδασκόντων έπειτα από σχετική εισήγησή τους και σε συνεργασία µε τους Σχολικούς Συμβούλους.
7. Τα τμήματα της ενισχυτικής διδασκαλίας δεν μπορούν να περιλαμβάνουν περισσότερους από πέντε (5) κατά μάθημα µαθητές.
8. Στα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας διδάσκουν ύστερα από πρόταση του συλλόγου των διδασκόντων:
α. Εκπαιδευτικοί του ίδιου σχολείου για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου.
β. Εκπαιδευτικοί του ίδιου σχολείου με υπερωριακή απασχόληση.
γ. Πρόσθετοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που τυχόν διατίθενται στα πολυθέσια σχολεία.
δ. Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με ωριαία αντιμισθία.
9. Οι διδάσκοντες στα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας συνεργάζονται συνεχώς με τους διδάσκοντες των τάξεων, από τις οποίες προέρχονται οι μαθητές που παρακολουθούν τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας. Στο τέλος του Προγράμματος υποβάλλουν στο διευθυντή του σχολείου σχετική έκθεση κατά μάθημα. Οι εκθέσεις αυτές συζητούνται από τον οικείο σύλλογο διδασκόντων κατά το γενικό απολογισμό του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου. Αντίγραφο γενικής έκθεσης διαβιβάζεται στην οικεία Διεύθυνση ή Γραφείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στο Γραφείο των Σχολικών Συμ-βούλων. Την ευθύνη σύνταξης και αποστολής της παραπάνω έκθεσης έχει ο Διευθυντής του σχολείου.
(Πηγή: Ιστοσελίδα ΥΠ.Ε.Π.Θ. ) 17 Μαρτίου 2008
Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:
- VIDEO: «Έχω Αυτισμό, Είμαι Διαφορετικός, Είμαι ο Εαυτός μου» ♥ (Αυτισμός)
- Kείμενο-VIDEO Δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης ♥ (Επικαιρότητα - Κοινωνία)
- VIDEO: «Η τρόικα στην ταβέρνα» ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Τα VIDEO που πρέπει να δει κάθε Έλληνας! ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- Kείμενο-VIDEO Γλωσσολαλιά μιας «νεκρής» γλώσσας- Ράνια Χιουρέα ♥ (Επικαιρότητα-Πολιτισμός)
- VIDEO: "Δεν κρίνουμε ένα βιβλίο από το εξώφυλλο" ♥ (Επικαιρότητα)
- VIDEO:Συγκινητική ιστορία γέρου πατέρα, γιου και σπουργίτη ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Το καναρινί ποδήλατο ♥ (Παιδαγωγικά θέματα)
- VIDEO: Άγγελοι στη γη ♥ (Ειδική Αγωγή)
- VIDEO: Hand in Hand ♥ (Ειδική Αγωγή)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις
- 04-04-25 Πανελλαδικές εξετάσεις 2025 Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ)
- 04-04-25 Τροποποίηση απόφασης που αφορά "Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)"
- 03-04-25 _ 4 Απριλίου: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας
- 01-04-25 Την 16η Μαΐου και την 28η Μαΐου λήγουν τα μαθήματα για το διδακτικό έτος 2024-2025
- 06-03-25 Έγκριση πραγματοποίησης του 10ου Μαθητικού Συμποσίου Γυμνασίων Αττικής μελών του Δικτύου Συνδεδεμένων Σχολείων ASPnet-UNESCO, Αγία Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2025
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις
- 07-07-25 Προκήρυξη Πανελλήνιων Αγώνων Άρσης Βαρών των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.), σχ. έτους 2024-2025
- 05-04-25 2η Τοπική Πρόσκληση υποψηφίων για κάλυψη θέσεων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων για δομές Γενικής Εκπαίδευσης και ΠΕ71/ΠΕ70.ΕΑΕ-Δασκάλων ΕΑΕ και ΠΕ70- Δασκάλων για δομές Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης σε σχολικές μονάδες Δ/νσεων Αβάθμιας Εκπαίδε
- 05-04-25 Πρόσκληση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Ββάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου Πληροφορικής (ΠΕ86) για υποβολή αιτήσεων απόσπασης στη Γενική Δ/νση Ψηφιακών Συστημάτων Υποδομών και Εξετάσεων, στη Γενική Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού, Προγραμματισμού και Ηλε
- 07-04-25 Τοπική Πρόσκληση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης υποψηφίων για κάλυψη θέσεων κλάδουΠΕ71/ ΠΕ70.ΕΑΕ - Δασκάλων ΕΑΕ και ΠΕ70 – Δασκάλων για δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Αβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων για το διδ. έτος 24-25
- 07-04-25 Τοπική Πρόσκληση υποψηφίων εκπαιδευτικών για κάλυψη θέσεων ΠΕ70-Δασκάλων (Γενικής Εκπαίδευσης) σε σχ. μονάδες των Δ/νσεων Αβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης και Έβρου, για το διδ. έτος 24 - 25
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου